upplevt

28 juni, 2006

Några bilder till!

Dags för ett par bilder till från min resa! Fokus den här gången ligger på miljöer och ting som av någon anledning fångat mitt intresse. Klicka på bilden för att se den i större format!

Kallt!

Idag skulle Joel, Addie och jag fotvandrat i bergen här i Merida, men som den vakne läsaren förstår av ovanstående bild, blev det inte mycket av den fotvandringen. Observera särskilt den gula skylten i bildens mitt!

En vanlig syn i Venezuela

I Venezuela finns det en klar överrepresentation av dylika fordon. Var och varannan bil är en gammal Chrysler, Dodge eller Chevrolet från sjuttiotalet - vanligtvis mycket välhållna. Kan det bero på att bensinpriset i landet är rekordlågt? Fina är de i alla fall!

Cartagena

I Cartagenas gamla delar möts stadsflanören av undersköna vyer vart blicken än vänds. Dörren på bilden gick jag förbi en ganska tidig morgon, när gatorna var nästan folktomma.

Midsommarafton

Midsommarafton tillbringades på Isla del Rosario utanför Cartagena, där det snorklades, dracks goda drinkar och lapades sol i stora mängder! Min rygg var helt sönderbränd dagen efter - snorkling sätter sina spår!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home