upplevt

14 mars, 2006

Skjut inte upp till morgondagen...

... det som kan göras i övermorgon!

Till alla som någon gång funderar på att göra en resa liknande den som jag skall ge mig ut på om lite drygt en vecka har jag endast ett råd att ge: det går inte att börja för tidigt med förberedelserna! Jag säger det igen: det går inte att börja för tidigt med förberedelserna!

Allteftersom tiden för avresa nalkas, inser jag hur mycket små saker jag har kvar att göra! Måste fixa inventarielista för min andrahandshyresgäst, måste vaccineras (skall jag göra idag), måste få blanketter för autogiro till ett par företag, måste ställa av bilen, måste ett dussin saker till. För att inte tala om allt som måste hinnas med på jobbet! Människor som känner mig väl kan se hur mina annars ganska lugna anletsdrag gradvis förändras och något jagat, jäktat letar sig in i min blick.

Om en vecka sitter jag sista arbetsdagen inför min tjänstledighet och har förhoppningsvis allt ordnat. Förhoppningsvis.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home