upplevt

08 januari, 2006

Sol, bad och barberare

Idag har vi arbetat hart for att battra pa vara solbrannor. Hela dagen har tillbringats i tre solstolar pa stranden. Dagen har varit den varmaste hittills, och nar detta skrivs vid halv nio-tiden ar det fortfarande cirka trettio grader utomhus. Det gar at mycket vatten.

Efter stranden begav vi oss till hotellet for att pusta ut efter den harda dagen och svalka oss med Kingfisher-ol. Gott! Efter dusch och avslappning promenerade vi till Calangutes centrum, dar vi shoppade litet grand. Lars besokte aven en barberarsalong. Systrarna sager att skracken lyste ur mina ogon de forsta minutrarna, men efter en stund kunde jag slappna av. Behandlingen var grundlig, med dubbel rakning med nytt rakblad, efterfoljande isbitsmassage, pudring och insmorjning. Jag erbjods ocksa en skvatt fran Old Spice-flaskan, men jag avbojde vanligt men bestamt. Hela behandlingen kostade 50 rupier (cirka 10 svenska kronor). De pastod frackt nog att jag var lite smutsig, men lyckligtvis kunde de erbjuda ansiktsrengoring ocksa. Jag tackade nej.

Nasta anhalt ar restaurangen Waves, dar en servitor forhoppningsvis har skaffat oss ett par cd-skivor, som han erbjod sig gora sist vi var dar. Maten ar ocksa mycket god, sa det kommer nog bli en trevlig afton.

Igarkvall akte vi tuk-tuk till Candolim for att besoka restaurangen the Stone House. Detta visade sig vara ett lyckokast: en mysig utomhusrestaurang med blues- och jazzmusik i hogtalarna och god mat. Har fick vi for forsta gangen stifta bekantskap med feni - den lokala spritvarianten, som tillverkas av bl a cashewnotter. Att saga att det ar gott ar att vara snall, men det slank ned anda. Vi provade ocksa bebinca, ett slags pannkakstartsliknande efterratt, som inte foll oss i smaken alls. Den ovriga maten var dock superb.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home