upplevt

11 mars, 2006

Nedräkning till Sydamerikaresan!

Idag är det bara elva dagar kvar tills jag återigen sätter mig i en flygplansstol och ger mig ut på resa! Sydamerika är resmålet och första anhalten är staden Ushuaia [länk], längst ned på Sydamerikas sydspets. Klockan tio på förmiddagen sammanstrålar resegruppen på hotellet Hostal America för att så småningom ge sig av på ett fem månader långt äventyr som kommer att föra oss genom i stort sett hela kontinenten. Mina medresenärer är människor från hela världen: Kanada, Frankrike, Australien, Storbritannien, USA och Tyskland kan nämnas bland de nationaliteter som finns representerade. Gruppen är även åldersmässigt brett sammansatt - yngsta deltagaren är 19 år, medan den äldsta är 62.
Flygbiljett
Idag har jag i det strålande härliga vintervädret besökt ett par friluftsbutiker här i Malmö och kan nu bocka av ett par viktiga punkter på inköpslistan: en kraftig 65-litersryggsäck har inhandlats jämte sovsäck - de nattliga temperaturvariationerna under resan varierar mellan ett par minusgrader och varma tropiska nätter, så det var inte ett enkelt val.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home