upplevt

29 december, 2005

Min fodelsedag!

Idag blev jag vackt av skonsang i form av 'ja ma han leva' fran mina bada systrar. De forarade mig vackra gavor och en fin uppvaktning. Dagen har vi agnat at skon avslappning pa stranden i Calangute. Sol, sol och ater sol dranker stranderna i behaglig varme och medfor att man latt branner sig pa oronen. Efter att en kortare stund legat direkt i sanden pa vara handdukar och plagats svart av mycket envisa strandforsaljare, fann vi det battre att dra oss upp nagra meter och begagna oss av de solstolar som stalls till forfogande av de sa kallade shacks som finns pa stranden. Dessa shacks erbjuder mat och dryck med skiftande utbud och kvalitet. En cola kostade motsvarande fyra kronor och den lunch som vi at gick loss pa hela sjutton kronor. Ni forstar att det ar svindlande belopp man gor av med har. Lunchen bestod av en gronsakscurry med ris och kingfisher-ol, och som dessert at vi en kokosnotpannkaka. Enkelt, och mycket gott.

Nagra timmar senare gav vi oss av mot hotellet igen, for en stunds avkoppling pa balkongen efter den harda dagen. Ytterligare en kingfisher-ol slank ned. Nu skall vi strax fa oss annu en god middag till livs. Kanske tar vi tuk-tuk till Candolim, byn som ligger soder om Calangute, kanske blir det nagot annat. Aterstar att se.

Gardagskvallens middag var en riktig hojdpunkt. Pa en restaurang vid namn Kebabs & Curries, som vi fatt oss rekommenderad, bestallde vi till forratt friterade aubergineskivor med koriander och myntasas och till huvudratt at jag en stor, hel tandoorigrillad fisk med ris, och mina systrar valde tigerrakor med limeris och cashewnotter respektive nanbrod med vitlok.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home