upplevt

27 augusti, 2006

På väg hem...

Det är med ganska tungt hjärta jag nu sitter på ett litet internetcafé på Sao Paolos internationella flygplats. Planet lyfter om en dryg timme och om mindre än ett dygn landar jag i Malmö (14.30 för att vara exakt).

Jag har ofta fått frågan vad jag saknat - bortsett från nära och kära - under min resa, så här kommer en fullständig förteckning:
1. Gott kaffe (nej, i Brasilien får man inget gott kaffe).
2. Varmt och rent vatten i kranarna.
3. Bad i badkar.
4. Sill (av någon dunkel anledning går det inte att uppbringa senapssill någonstans i Sydamerika).

Det är snart dags att gå igenom säkerhetskontrollen, så jag tvingas därför konstatera att det är dags att avsluta denna sista bloggpost från Sydamerika.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home